שעון

בואו נודה באמת,

 כל מה שקשור למשכנתא הוא די מלחיץ, התהליך הוא ארוך, נדרשים המון טפסים למלא ונספחים לספק לבנק, ומי אמר בכלל שתצליחו לקבל את המסלול שרציתם למשכנתא?

בשביל לעשות לכם קצת סדר בראש ולעזור לכם לגשת לתהליך מאורגנים, חכמים ופחות לחוצים, ריכזנו לכם בכתבה את כל תהליך לקיחת משכנתא,
המסלולים, התנאים והטיפים הכי חשובים. סקרנים? המשיכו לקרוא.

תהליך לקיחת משכנתא עם המומחים של משכנתא עכשיו

שלב א: קבלת אישור עקרוני מהבנק

השלב הראשון בתהליך לקיחת משכנתא – ולפני קבלת האישור העקרוני מהבנק, הבנק צריך להגדיר את סכום המשכנתא שהוא מוכן ללוות לכם, אז לפי מה הבנק בודק מהו גובה הסכום שהם יוכלו להלוות לכם? לפי שלושה פרמטרים פשוטים:

פרמטר ראשון, העלות הכוללת לא רק של הדירה, אלא של כל תהליך קניית הנכס, סכום זה כולל שכר עורך דין, שכר מתווך, שמאי ועוד.

הפרמטר השני בודק את יכולת ההחזר החודשית שלכם, זאת אומרת כמה אתם מרוויחים לעומת גובה ההחזר החודשי שלכם, לפי החוק גובה ההחזר שלכם לא יכול לעלות על שליש מהשכר החודשי שלכם.

הפרמטר השלישי הוא ההון העצמי שלכם! – אז בשביל להימנע מהפתעות, בדקו מהו סכום ההון העצמי שלכם לאחר שביררתם מהי העלות של הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש.

לאחר שהבנו את שלושת הפרמטרים, הגיע הזמן לדבר על בקשת אישור עקרוני מהבנק.

קודם כל, כל אחד יכול לפנות לבנק לקבלת אישור עקרוני, ואתם גם לא חייבים ללכת לבנק שבו החשבון שלכם מנוהל, להיפך, עדיף לכם לפנות למספר בנקים ולהשוות בין התנאים שהם נתנו לכם באישור העקרוני וכך להחליט מאיזה בנק הכי משתלם ללוות משכנתא.

חשוב גם לזכור שחלק מתהליך קבלת האישור העקרוני הוא גם מילוי שאלות עם מידע אישי כגון גיל, השכלה, מקום עבודה, הכנסות חודשיות, סטטוס משפחתי ועוד, מעין מידע מקדים עליכם, והבנק יצטרך לאמת את כל הפרטים שמסרתם בעת הנפקת האישור העקרוני, כך שכנראה תתבקשו לספק מסמכים המאמתים את המידע שמסרתם, כגון 3 תלושי שכר אחרונים, תדפיסי יתרת הלוואה קיימת, חוזה רכישה של הנכס החדש ועוד.

רק לאחר אימות הנתונים הבנק ינפיק לכם את האישור העקרוני, ויהיה ראשי לבטל אותו במידה ואחד מהפרטים שסיפקתם היו לא נכונים או שחל שינוי במצבכם הכספי, כך שרצוי למסור רק פרטים נכונים.

קיבלתם אישור עקרוני? מעולה! ראשית עליכם לוודא לכמה זמן האישור תקף, כל בנק מחויב להשאיר את תוקף האישור העקרוני לפחות ל24 ימים, ויש בנקים שמספקים תוקף גם ליותר זמן. היתרון הבוהק בכך הוא שהבנק מתחייב אליכם עם תנאים מסוימים לתקופת זמן מסוימת, ואתם לא מתחייבים לכלום.

אומנם תהליך קבלת משכנתא נשמע קצת מורכב וכן הוא משתנה בהתאם לסוג המשכנתא לדוגמא יש הבדל בין תהליך לקיחת משכנתא חדשה לבין משכנתא הפוכה, אך בדיוק בשביל זה יש יועץ משכנתא שיוכל לעזור לכם בכל ההליך ולהדריך אתכם בכל צעד וצעד שאתם עושים בדרך אל קבלת האישור העקרוני המתאים לכם ביותר.

שלב ב: בחירת מסלול הלוואה

בנוסף לגובה ההלוואה וגובה הריבית, ישנם מספר מסלולי הלוואה
שהבנק מציע, לרוב, משלבים בין מספר מסלולים המשתלבים
למסלול אחד, אז מה הם סוגי המסלולים?
ומה יש לכל אחד להציע?

סכום הריבית במסלול זה משתנה בכל פרק זמן מסוים, המשכנתא צמודה למדד המחירים לצרכן, והריבית משתנה אחת לתקופה מסוימת שאותה מבקשים כשמבצעים את ההלוואה.
לרוב, במועד השינוי הקבוע מראש ניתן לעשות פירעון הלוואה ולשנות למסלול אחר אם רוצים, ותקופת הלוואה זו היא בדרך כלל בין 4 – 30 שנים.  

הריבית שתקבלו תישאר קבועה למשך כל תקופת ההלוואה ואם ייתכנו שינויים הם יהיו רק לפי השינויים במדד לצרכן,
וההיצמדות למדד המחירים משפיעה על יתרת הסכום לתשלום.
במסלול זה תידרשו לשלם עמלות במידה ובחרתם לפרוע את ההלוואה.

ריבית פריים זוהי ריבית המבוססת על ריבית בנק ישראל פלוס 1.5%.

השינויים של ריבית הפריים מתעדכנים בכל חודש, וריבית זו לא צמודה למדד
המחירים לצרכן אלא רק על פי הנוסחה.

ריבית במסלול זה נקבעת לפי משך תקופת ההלוואה שלכם, ככל שתקופת ההלוואה שלכם תהיה ארוכה יותר, כך הריבית תגדל, בריבית קבועה ולא צמודה למדד משלמים בכל חודש את אותו הסכום עד לסוף התשלום, ובמידה ותרצו לפרוע את יתרת ההלוואה ייתכן שבנק ידרוש מכם עמלות.

בשורה התחתונה, בחירת מסלול הלוואה זה דבר לא פשוט, לפני שבוחרים מסלול וקופצים למים העמוקים, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתא שיוכל להתאים לכם את המסלול הטוב ביותר בשבילכם לפי הנתונים האישיים שלכם.

תהליכים לקריאה נוספת:

משכנתא הפוכה/פנסיונית

משכנתא הפוכה שיכולה לשדרג לכם את החיים בגיל הזהב משכנתא פניוסיונית שמוכרת גם כשמכנתא הפוכה זהו תיאור לשעבוד נכס מקרקעין כבטוח להחזרת הלוואה, אך האדם

קרא עוד »

משכנתא למסורבים

הדרך למנוחה והנחלה  חלום הבית שיתגשם בעזרת המשכנתא – עשויה להיות מאתגרת ורצופת מכשולים.היועצים של משכנתא עכשיו יוכלו ללוות אותכם יד ביד לאורך כל התהליך.רובנו,

קרא עוד »

שלב ג: פתיחת תיק משכנתא והצטרפות לפוליסת ביטוח

פתיחת תיק משכנתא והצטרפות לפוליסת ביטוח הם שני דברים שונים אך הכרחיים ביותר, אז בדיוק בשביל שתדעו איך לנהל את שני הדברים החשובים האלו אנחנו כאן להסביר לכם הכול, אז בואו נתחיל!  

פתיחת תיק משכנתא – אז מתי אפשר לפתוח תיק משכנתא? אחרי שבחרתם בנק ומסלול משכנתא תצטרכו לדבר עם יועץ משכנתאות שיפתח לכם תיק משכנתא וידריך אתכם בכל התהליך, ומה מצפה לכם בכל התהליך הזה? אתם תצטרכו להגיש מספר מסמכים שהבנק יבקש, לעיתים הוא גם ירצה חוות של אנשי מקצוע מסוימים לגבי הנכס, ועמלת תיק המשכנתא יהיה 0.25% מגובה ההלוואה.

לאחר שכל המסמכים עם הפרטים על הלווים והפרטים על העסקה מאומתים ומאושרים, הבנק יפתח לכם את תיק המשכנתא, ולאחר שהתיק נפתח הכסף מועבר אל מוכר הנכס, ואתם תוכלו לרכוש את בית החלומות שלכם.

הצטרפות לפוליסת ביטוח – פוליסת ביטוח למקרי מוות או בשמה השני, ביטוח חיים למשכנתא, היא פוליסה שמטרתה להבטיח שבמקרה פטירה של הלווה יתרת קרן ההלוואה תוחזר אל הבנק דרך חברת הביטוח, והמשך תשלום המשכנתא לא ייפול על המבוטח השני.

חשוב לזכור שאפשר להצטרף לפוליסה רק עד גיל 70, ובמידה ואתם כבר מבוטחים בפוליסה, בגיל 80 תם תוקף הביטוח ואתם כבר לא תהיו מבוטחים.

מתלבטים איך להצטרף לביטוח פוליסה? בשביל להצטרף לפוליסה תוכלו לדבר עם סוכן ביטוח שיעזור לכם לקבל את תנאי הפוליסה המתאימים לכם ביותר לפי הנתונים שלכם.

חסכון מיחזור המשכנתא דרך משכנתא עכשיו
שעון

חתימה על מסמכי המשכנתא

זהו, הגיע הרגע הגדול שבו הבנק אישור את הפרטים שמסרתם, קיבלתם את מסלול ההלוואה המתאים לכם ביותר, והדבר האחרון שנשאר הוא חתימה על מסמכי המשכנתא.

אז מה צריך לעשות בשלב זה? אתם צריכים לספק לבנק מסמכים כגון ביטוחי מבנה, ביטוחי חיים, רישום שעבודים ועוד, ברגע שהבנק קיבל את כל המסמכים האלו תוכלו לחתום על מסמכי המשכנתא ולקבל את ההלוואה המיוחלת לקניית הדירה שלכם.

 

אז לסיכום,

תהליך לקיחת משכנתא הוא תהליך לא פשוט עם המון משתנים ודברים לא צפויים שיכולים לקרות בדרך,

 בשביל להימנע ממצב שאתם לא יודעים או מצליחים להתאים את מסלול ההלוואה הנכון עבורכם, או שאתם הולכים לאיבוד בין כל טפסי האימות, מומלץ לכם לקחת יועץ משכנתא מנוסה שידריך אתכם בכל התהליך ויעזור לכם לקבל את תנאי המשכנתא הטובים ביותר עבורכם!

חברת משכנתא עכשיו זוהי חברת יועצי משכנתאות המובילה בתחומה עם צוות מנוסה ומקצועי שיכולים לעזור לכם להשיג את הטוב ביותר עבורכם.

אז למה אתם מחכים? אם אתם מעוניינים השאירו למטה את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן