כל מה שרציתם לדעת על משכנתא פנסיונית

בגיל 60 החיים פתאום משתנים, הם שקטים יותר, נינוחים ויותר, ובעיקר מלאים בחופש הנקרא פנסיה! פנסיה היא דבר מעולה כשלעצמו, אך לפעמים היא פשוט לא מספיקה. יכול להיות שבשנים האחרונות התרגלתם לרמת חיים מסוימת, ולפני זה עבדת בתמורה לשכר הרבה יותר נמוך ממה שהייתם רגילים לקבל, ושכר זה גם מחושב לקרן הפנסיה שלכם, ויכול להיות שאתם רוצים להנות ולטייל בעולם. לכל אחת מסיבות האלה יש פתרון מעולה הנקרא משכנתא הפוכה, שקוראים לה גם משכנתא פנסיונית! במידה ויש בבעלותכם נכס ואתם מוכנים לשדרג את חיי הפנסיה שלכם, המשיכו לקרוא את הכתבה ולמדו כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא פנסיונית!

התנאים העיקריים לקבלת משכנתא הפוכה לגיל השלישי

קודם כל, לפני שמחליטים לקחת משכנתא הפוכה ומתכננים את החיים שאחרי סכום הכסף המדהים הזה, יש כמה קריטריונים שאתם צריכים לעמוד בהם בשביל שהבנק ילווה לכם את המשכנתא ההפוכה.

זה שצריך להיות בבעלותכם נכס כבר מובן, אך על הנכס לא יכולה להיות משכנתא, ואם כן, אז סכום משכנתא מועט שנשאר, ובנוסף, לווה המשכנתא חייב להיות בעל דירוג אשראי גבוה ובלי חובות, אלא אם כן מטרת המשכנתא ההפוכה היא לכסות חובות אלו.

ודבר נוסף נורא חשוב שצריך לדעת הוא שהלווה חייב להיות צלול בדעתו בעת חתימתו על המסמכים, וכמו כן גם הילדים שלו צריכים לחתום שהם מודעים להלוואה שההורים שלהם לקחו.

בשביל להבין אם אתם עומדים בקריטריונים ולהצליח לקבל הלוואה זו, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה שייעץ לכם מה לעשות בכל התהליך ויבטיח לכם את ההלוואה הטובה ביותר שתוכלו לקבל.

למי כדאי לקחת משכנתא הפוכה?

  • אנשים שמקצבה החודשית שלהם לא מספיקה להם
  • אנשים שרוצים לטוס טיסה ארוכה שעולה סכום כסף גדול
  • אנשים שרוצים לעזור לילדים שלהם להשיג הון עצמי לקבלת משכנתא
  • אנשים שרוצים לשפץ את הבית וצריכים לשם כך סכום כסף גדול
  • אנשים שרוצים לכסות את החובות הקיימים שלהם

במידה ואתם עונים על אחת או אפילו כמה מהקריטריונים האלה, כדאי לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיעזור לכם להשיג משכנתא זו ולהגשים את חלומכם.

אז אם אני רוצה משכנתא הפוכה, מה התהליך?

תהליך קבלת משכנתא הפוכה הינו מורכב ומומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה לאורך הדרך, אז איך עושים זאת?

קודם כל אתם בודקים אם אתם עומדים בתנאי הקבלה של משכנתא הפוכה, כפי שרשום למעלה, במידה ואתם עונים על תנאי הקבלה אתם יכולים להמשיך.

כעת מגיע השלב שבו אתם נפגשים עם הגוף הבנקאי או החוץ בנקאי ממנו אתם מתכוונים לקבל את המשכנתא, להגיש את המסמכים הנדרשים ולקבל אישור עקרוני. לאחר שקיבלתם אישור עקרוני אתם צריכים להזמין שמאי לביתכם שיקבע את שווי הנכס, ויעביר את הפרטים לחברה ממנה אתם מתכננים ללוות.

שלב הביטוחים – כעת אתם אמורים לעשות ביטוח מבנה למשכנתא, ולאחר מכן למשכן את הנכס בגופים הדרושים.

בשלב זה מומלץ להיעזר בעורך דין המתעסק במשכנתאות הפוכות לצורך חתימה על חוזה המשכנתא וקבלת ההלוואה.

וכעת יש לכם את המשכנתא ההפוכה המיוחלת לכל מטרה שרק תרצו!

איזה אופציות יש חוץ ממשכנתא הפוכה?

יש מגוון אופציות של הלוואות כיום בשוק, אך יש שתי אופציות בולטות במיוחד המתאימות הן מבחינת הסכומים והן מבחינת מטרת ההלוואה למשכנתא הפוכה. אז מה הן האופציות האלה?

>> אופציה ראשונה, הלוואה לכל מטרה:
הלוואה לכל מטרה כשמה היא – לכל מטרה! זה אומר שאתם לא צריכים לספק הסברים מפורטים לגוף המלווה לשם מה ההלוואה, אלא רק צריכים לעמוד בתנאים בשביל לקבל את ההלוואה.

היתרון המובהק בהלוואה זו הוא שהיא נעשית בצורה נורא מהירה ונוחה כיאה לעולם הדיגיטלי של היום, ואפשר לשלוח בקשה גם אונליין וגם דרך נציג טלפוני, ולקבל תשובה בתוך מספר ימים!

החיסרון בהלוואה זו הוא שבהשוואה למשכנתא הפוכה אתם מחויבים להחזיר את התשלומים, ופריסת התשלומים לא יכולה להתפרס על הרבה זמן, כך שיכול לקרות מצב שבו החזרת ההלוואה יכולה להקשות.

>> אופציה שניה, משכנתא לכל מטרה:

להבדיל ממשכנתא לצורכי קניית דירה, משכנתא לכל מטרה היא גם – לכל מטרה! כן, במשכנתא לכל מטרה תהיה יותר בירוקרטיה, תהליך קבלת המשכנתא ייקח יותר זמן, ותצטרכו להיפגש עם הגוף המלווה, אך חשוב לזכור שהסכומים המוענקים במשכנתא לכל מטרה הם גבוהים מאוד! וכך גם התהליך יהיה פחות נגיש וקל.

היתרון המובהק משכנתא לכל מטרה הוא פריסת התשלומים בהחזרים השוטפים שלה, אתם יכולים לפרוס את התשלומים על פני 30 שנה אפילו, ואכך להפחית משמעותית את הסכום שאתם צריכים להחזיר בכל חודש לסכום שתוכלו להחזיר מבלי להרגיש חנוקים.

אין ממש חיסרון בהלוואה זו חוץ מהעובדה שאין לה את האופציה שיש במשכנתא הפוכה – לפרוע את ההלוואה רק לאחר שתלכו לעולמכם, ובכך להימנע מתהליך החזרת ההלוואה, שהוא משמעותי מאוד למרבית האנשים.

שתי האופציות מעולות, אך אם אתם עונים על הקריטריונים למשכנתא הפוכה, שום דבר לא משתווה לשקט הנפשי של החזרת הלוואה בעזרת הנכס שלכם, במידה ואתם בוחרים באופציה זו, זהו ביטחון ושלווה שלא קל להרגיש בעת לקיחת הלוואה עם החזרים חודשיים שוטפים.

לפני בחירת הלוואה ובדיקת זכאויות להלוואות השונות, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיעזור לכם להבין מהי ההלוואה הטובה ביותר עבורכם על סמך הנתונים האישיים וההעדפות שלכם.

מהו הסיכון בלקיחת משכנתא הפוכה בגיל הזהב?

כשלוקחים משכנתא הפוכה, בין אם זה לכל מטרה, ישנה אפשרות של קבלת כל הכסף בפעימה אחת, דבר שיכול להיות פחות טוב לאנשים פחות אחראיים מבחינה כלכלית, ובסופו של דבר הלווה עלול לבזבז את מלוא או את רוב הסכום מוקדם מכפי שתכנן, ולהיקלע לקשיים כלכליים בגיל שכבר אין לו הרבה אפשרויות תעסוקה.

לפיכך, לפני לקיחת משכנתא לכל מטרה כדאי לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות שייעץ לכם איזו סוג הלוואה תהיה הכי חכמה בשבילכם על בסיס הנתונים האישיים שלכם.

מהיכן ניתן לקבל משכנתא הפוכה?

פעם רק חברת הביטוח כלל הייתה מעניקה משכנתא הפוכה, אך כיום יש מספר בנקים ומספר חברות ביטוח המעניקים הלוואה זו. חלק מהבנקים אשר הלוו הפסיקו, וחלק המשיכו, אך בין אם זה מבנק ובין אם זה מחברת ביטוח תוכלו ללוות מהם משכנתא הפוכה.

לסיכום, תהליך משכנתא לכל מטרה הינו תהליך מורכב ומאוד לא פשוט, בשביל להבטיח לעצמכם תהליך חלק, מוצלח, וללא הוצאות כסף מיותרות, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות שילווה אתכם לכל אורך הדרך וייעץ לכם.

חברת משכנתא עכשיו זוהי חברת יועצי משכנתאות מהמובילה בתחומה, בעלת יועצי משכנתאות מקצועיים ומנוסים, שיעזרו לכם בכל התהליך המתיש והארוך הזה על הצד הטוב ביותר. אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם! 

קודם אני בודק במשכנתא עכשיו

אולי יעניין אותך גם:

מה זה משכנתא

מה זה משכנתא?

מה זה משכנתא? עבור אנשים רבים, משכנתא יכולה להישמע כמו מושג מעט מפחיד ש"גדול" עלינו.

דילוג לתוכן