מה זה משכנתא?

עבור אנשים רבים, משכנתא יכולה להישמע כמו מושג מעט מפחיד ש"גדול" עלינו. אך למעשה, כשלומדים להבין בדיוק מה היא ואיך היא עובדת – הדברים נעשים להיות בהירים יותר ואפשר אפילו לחסוך המון כסף בדרך. הבעיה מתחילה כשחוסר הידיעה מובילה לסגירת עסקה לא טובה, דבר שעלול להוביל לפגיעה באיכות חיים ובמקרים מסוימים אף לקשיים בהחזרי המשכנתא. אז איך נמנעים מלהגיע למצבים האלה? פשוט לומדים. המומחים של משכנתא עכשיו הכינו לכם מדריך מפורט שיסביר לכם בדיוק מה זה משכנתא ואיך זה בדיוק עובד. בואו נצא לדרך 😊

תוכן עניינים

אז מה זה בדיוק משכנתא?

רכישת בית או דירה, שיפוץ נכס בהיקף רחב, או בניית בית חדש – כל אלה צעדים מאוד גדולים שכולנו רוצים לבצע בחיים, אבל לרובנו הסכומים הללו לא זמינים עבורנו במזומן. זו הסיבה, שנעזרים במשכנתא. משכנתא היא הלוואה לטווח רחוק שניתנת למטרת קניית נכס נדל"ן. החזר המשכנתא מובטח לבנק באמצעות שעבוד דירת המגורים. למה שעבוד? כי במקרה שאנחנו לא נצליח לעמוד בהחזרי המשכנתא לבנק, הבנק יוכל לנקוט בצעדים מסוימים ולעקל את הנכס, למכור וכך להחזיר לעצמו את יתרת החוב שצברנו. כמובן שראוי גם להרגיע ולהבהיר: הבנקים יעדיפו קודם כל להסדיר מולכם את החוב לפני שהם ימהרו לנקוט בצעדים כאלו חמורים. בנוסף לשעבוד הנכס, ובתמורה להלוואה שאנחנו מקבלים מהבנק – אנו משלמים לבנק גם ריבית.

על מנת שנוכל להחזיר הלוואה בסדר גודל כל כך גדול – ואנחנו מדברים כאן על סכומים שנעים בין 600 אלף למיליון וחצי ₪ – כל מי שלוקח משכנתא צריך להתחייב לשלם החזר חודשי כזה שלא יעלה על שליש מההכנסות נטו שלו.

אז אם נסכם את זה כך – משכנתא מאפשרת כמעט לכל אחד לקחת הלוואה לצורך רכישת בית או דירה. התנאים ללקיחת משכנתא הם רבים ומשתנים בהתאם לפרמטרים רבים.

מה זה משכנתא

האם אני יכול לסמוך על הבנק שיעזור לי לקחת את המשכנתא הכי מתאימה?

בסופו של דבר, אפשר לומר שמשכנתא זה מוצר שהבנק שלנו מוכר לנו. ובדיוק כמו כל עסק שמוכר – יש כאן אינטרסים, אחרי הכול, איך הם ירוויחו עוד כסף? אז בכל הנוגע למשכנתאות, הבנקים עושים כסף בעיקר באמצעות הריבית. כאמור, המטרה של הבנק היא בסופו של דבר למקסם את הרווחים והם יעשו זאת באמצעות גביית ריבית גבוהה ככל הניתן. בנוסף, צריך לשים לב שמתי שהם מתאימים לכם מסלול משכנתא – מה הסיבה שהם מציגים לכם מסלול מסוים ולא אחר? זו בדיוק הסיבה שיותר ויותר אנשים מעדיפים לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות שיוכל להיות צד אובייקטיבי בתהליך ולסייע להם לבחור במסלול המשכנתא המשתלם ביותר, עם הריביות הנמוכות ביותר.

אז רגע, זה באמת אומר שהבנק שלנו נגדנו? התשובה היא לא. תחשבו על זה, בסופו של דבר הבנק שלכם רוצה שתעמדו בהחזרים החודשיים, לכן רוב הסיכויים שהם באמת ידאגו להתאים לכם מסלול שתוכלו לעמוד בו – ולא התחייבות גרנדיוזית שתגרום לכם להתרסק כלכלית.

המסקנה העיקרית כאן – היא שהבנק לא נגדכם, אבל זכרו שהוא תמיד ירצה למקסם את הכנסות והרווחים שלו, יש כאן אינטרסים סמויים ולכן אנחנו ממליצים לכם בחום לפעול בזהירות ולהיעזר בגורמים חיצוניים שיאפשרו לכם לקחת משכנתא שבאמת משתלמת ומתאימה לכם.

לאילו מטרות אפשר לקחת משכנתא?

  • לצורך רכישת דירה או נכס שמיועד לבניית בית מגורים.
  • לצורך בניית בית מגורים.
  • במידה ואתם מעוניינים למחזר משכנתא קיימת.
  • לשיפוץ או הרחבה של בית.
  • משכנתא מטרה אחרת – כל עוד הלווה הוא אדם פרטי שמשעבד דירה (מגורים) שנמצאת בבעלותו. כמו כן, מטרת הלוואה היא פרטית ואינה עסקית.

איך נקבע סכום המשכנתא שאני אקבל?

סכום המשכנתא נקבע בהתאם לשיקולים של הבנק. השיקולים יכולים לכלול את שווי הנכס, כושר ההחזר שלכם, הביטחונות שתעמידו ועוד. סכום הלוואה שתקבלו לא יעלה על שיעורי המימון אשר קבע המפקח של הבנקים ביחס לשוויו של הנכס.

אז מה עושים לפני שלוקחים משכנתא?

כל אחד מכם שבוודאי כבר יצא לו להיות לפני רכישה משמעותית וגדולה – כמו מכונית, טלווזיה, טלפון ועוד…ביצע איזה שהוא מחקר מקדים. בין אם זה לבדוק ביקורות, להתייעץ עם גורמים מקצועיים, לבדוק מספר הצעות מחיר לפני סגירת העסקה. אז מה הקשר למשכנתא? בסופו של דבר, כשאתם לוקחים הלוואה בסדר גודל כזה, אתם חייבים לוודא שזה לא יפגע באיכות החיים שלכם בהמשך ושתוכלו לעמוד בהחזרים באופן הנוח והמיטיב ביותר. זו בדיוק הסיבה, שלפני שלוקחים משכנתא חשוב ללמוד ולהכיר את הנושא לעומק, להתייעץ עם יועץ משכנתאות שידע להכווין אותכם ולהסביר לכם כל פרט שאתם לא בטוחים בו.

אנו במשכנתא עכשיו מאמינים שכל אחד יכול וצריך לשפר את ההבנה הכלכלית שלו במיוחד בכל הנוגע לתחום המשכנתאות. זאת על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה המדויקת ביותר בשבילכם. בדיוק בשביל זה, אנחנו מציעים לכם שירותי ייעוץ וליווי מקצועיים שבעזרתם תוכלו להבין לעומק את המשמעות של כל החלטה שתבצעו.

מה השירות שלנו כולל? אנחנו נעניק לכם ייעוץ ראשוני, נבחן את מצבכם הפיננסי ונתאים עבורכם את תמהיל המשכנתא הרלוונטי ביותר. בנוסף, נבחן את המסלולים השונים, נסביר לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד כדי שתבחרו במסלול המשתלם ביותר. המטרה שלנו היא לחסוך לכם כמה שיותר כסף בדרך למשכנתא – הצטרפו לעשרות לקוחות שהצליחו לעשות זאת עם משכנתא עכשיו.

כמה מילים אחרונות,

כדי שתדעו לקחת את המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם – אתם חייבים מישהו שיהיה לצידכם לאורך כל התאריך. גורם מקצועי שמכיר את השפה הפיננסית של הבנק, את המשמעויות מאחורי כל פרט קטן ושיהיה צד אובייקטיבי בתהליך. למרות שכרגע עולם המשכנתאות עשוי להיראות לכם זר ומורכב למדי – המומחים שלנו יסייעו לכם לנווט בהצלחה אל עבר המשכנתא האידאלית ביותר עם איש מקצוע צמוד שילווה אותכם לאורך כל הדרך. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ השאירו את הפרטים שלכם בטופס למטה, נשמח לעמוד לשירותכם.

מה זה משכנתא

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן