השקעות נדל"ן - עשה ואל תעשה

לא מעט אנשים מנסים לחשוב על אפשרויות שונות לשדרג את איכות החיים שלהם. יש כאלה שמשקיעים בבורסה, ואחרים שמעדיפים לרכוש נדל"ן. באופן מוכח אפשר לגלות כי השקעות נדלניות הן הבחירה הכי טובה כאשר מסתכלים קדימה. אך להשקיע בנדל"ן זה לא עניין כל כך פשוט, וצריך לא מעט ידע וניסיון על מנת לצלוח את תחילת הדרך. לא מעט משקיעים מגלים בשלב מסוים כי המשימה הזאת גדולה עליהם. בדיוק מהסיבה הזאת החלטנו להרים את הכפפה ולספק לכם כמה עצות חשובות.

עצות שיכולות להביא אתכם למצב שבו תשקיעו כמו גדולים. כל אחד בסופו של יום עושה את הבחירות שלו כאשר זה מגיע להשקעות נדל"ן. אך אם תגיעו מוכנים להשקעה עצמה, תוכלו למצוא את עצמכם צולחים את המהמורות שבדרך. המהמורות נועדו על מנת להקשות עליכם מעט, אך לכם יש את הכלים לעבור אותן בקלות. אם לא תגיעו מוכנים, תמצאו את עצמכם מהר מאוד מגיעים למצב שבו לא תוכלו להמשיך. אז מה אתם צריכים לעשות? פשוט לקרוא את כל הטיפים שאנו מביאים לכם כאן.

#1 בחרו את הקרבות שלכם – או אל תתווכחו תמיד על עמלת תיווך

 משקיעים רבים כבר מבינים שמתווך, יכול לתת הרבה ערך בכל הנוגע להשקעות בנדל"ן, יחד עם זאת, פעמים רבות במסגרת המשא ומתן מתעוררים ויכוחים והתמקחויות שמטרתן להוריד את עמלת התיווך. יחד עם זאת, פעמים רבות מדובר בטעות, כיוון שאם לא תעשו זאת נכון, המתווך פשוט יפנה למשקיע אשר יעריך את הצעתו ויקבל אותה ללא ויכוחים. משקיעים שכבר מיומנים בניהול משא ומתן – יודעים לזהות עסקאות טובות ובאילו מצבים ניתן לנהל משא ומתן ובאילו ממש לא, לכן הם לא תמיד (אם בכלל) יתווכו על עמלות תיווך ובאופן אוטומטי אותו מתווך יפנה למשקיע גם במציאות הבאות.

#2 מימון העסקה – תחקרו היטב את הנושא 

לצערנו, אנחנו רואים בקרב המשקיעים הרבה בורות וחוסר הבנה בכל ה נוגע למסלולי משכנתא, ריביות, התאמת משכנתא לעסקה ולפרופיל הפיננסי של המשקיע. דעו כי יש משמעות רבה בבחירת המסלול הנכון – זה יתרום לכם לבנות תזרים מדויק יותר לאורך זמן, לחסוך עשרות אלפי שקלים בעלויות מימון והכי חשוב? להקטין את הסיכון בעסקה.

#3 לקחת בחשבון תשלומים נוספים

מעבר לעלויות הנוספות שתמיד נמצאות ברכישת נדל"ן כמו לדוגמה: עורך דין, קבל"ן, שיפוצים, מס רכישה, עמלות תיווך ועוד – חשוב מאוד שתבדקו תשלומים נוספים שעשויים להצטרף לחבילה כמו לדוגמה היטל השבחה, דמי היוון, דמי הסכמה ועוד. בכל נכס שאתם מתכננים להשקיע וודאו שאתם מבצעים בדיקות מעמיקות ויחד עם יועץ משקיעים בחנו אותו על בוריו, לצערנו נחשפנו להרבה משקיעים שלא היו מודעים לפרטים הללו ו"נפלו" על עסקה לא מוצלחת.

#4 ערכו השוואות בין אנשי מקצוע

בדיוק כמו שאתם עורכים השוואה לפני שאתם קונים מוצר או ספק לשירות מסוים – גם כשאתם מחליטים להשקיע את הכסף שלכם בנדל"ן, וודאו שאתם עושים את זה יחד עם יועץ המשקיעים הטוב ביותר. איך עושים את זה? תבקשו המלצות ממשפחה וחברים, בדקו כמה יועצים והשוו בניהם ובין השירותים שהם מציעים, הסתכלו בביקורות ברשתות חברתיות ועוד. בנוסף, שאלו את עצמכם כמה לקוחות יש להם? מי עומד מאחורי החברה שלהם? מה ההתמחות שלהם? באילו מדינות הם פועלים? כל התשובות לשאלות הללו יסייעו לכם לבחור איש מקצוע שילווה אותכם לאורך תהליך ההשקעה.

#5 דרשו לראות תוכנית עסקית

מאחורי כל תשואה, סיסמה ופרסום שאתם רואים בחוץ ובאינטרנט – צריכה לעמוד תוכנית עסקית מקיפה, ברורה שתספק לכם הרבה מידע. זה למעשה הבסיס להשקעה שתצליח. זכרו, כל פרויקט בנדל"ן צריך להיות עם תוכנית כזאת. אם מסיבה מסוימת אתם נתקלים בהתנגדות מצד היזם להראות לכם אותה – זו נורה אדומה ואנחנו ממליצים לכם להתרחק מכל עסקה שהוא מציע.

שימו לב שתוכנית עסקית מסודרת תכלול נתונים תקציביים לפי שנים, לוחות זמנים והתקדמות, כמו כן – היא תכלול טבלאות שיראו את כל פרטי הרכישה, תזרים מזומנים, לו"ז צפוי, תחזיות ותרחישים אפשריים וכן את הסיכונים. כל אלה צריכים להיות גלויים לכם ולספק לכם את כל המידע הנחוץ על ההשקעה. תוכנית מעורפלת ולא ברורה צריכה להיות גם דגל אדום לכך שמישהו לא רוצה שתבינו בדיוק מה המשמעות בתוכנית.

 

בתים צבעונים בהשקעות נדל"ן

#6 מנסים לבצע פיזור של ההשקעות

גם אם יש מדינה שאתם מאוד אוהבים להשקיע בה, מוטב כי תחשבו לפזר השקעות. פיזור השקעות משמעותו לרכוש מספר נכסים במספר מדינות על מנת למנוע סיכונים. זכרו, ככל שהפיזור יהיה יסודי יותר, כך תוכלו להקטין עוד יותר את הסיכון שבו אתם נמצאים.  למרות שהשקעות תמיד מביאות איתן מידה מסוימת של סיכון, כאן הסיפור הוא מעט שונה. גם אם בתרחיש הגרוע מדינה אחת תיקלע למשבר מסוים שעלול לסכן את ההשקעה שלכם, יהיו לכם עוד השקעות במדינות אחרות ויציבות יותר. נדיר מאוד לשמוע על מקרים שבהם מספר רב של מדינות חוות משברים דומים.

#7 אל תהססו להיעזר באנשי מקצוע

רוב המשקיעים מעדיפים לקחת את כל המושכות לידיים שלהם,  אך דעו שתמיד טוב לשמוע עוד עצה של איש מקצוע אשר מכיר את התחום היטב. זכרו כי אף אחד לא נולד משקיע נדל"ן, רוב האנשים סיגלו לעצמם את התכונות המתאימות – אבל החדשות הטובות הן שגם אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב שבו תסגלו לעצמכם את התכונות המתאימות. איש מקצוע שיעמוד לצידכם וידע בדיוק אל איזה השקעות נדלניות לכוון אותכם – יכול לקדם אתכם אל עבר הגשמת החלום של עצמאות כלכלית. פתאום תמצאו את עצמכם מרחיבים את האחיזה שלכם בעוד נכסים וביותר ממדינה אחת, וברגע שתעלו על דרך המלך, יהיה קשה מאוד להוריד אתכם ממנה. אך בתור התחלה, אנשי מקצוע בתחום השקעות נדלניות – ובדגש על יועצי משקיעים – יכולים לפתוח לכם לא מעט דלתות. 

#8 קובעים תקציב לפני שמשקיעים 

בטוח יצא לכם כבר לשמוע על משקיעים שמספרים שבגלל חוסר אחריות, הם מצאו את עצמם מאבדים את הכל. אז באופן תיאורטי – כן, זה בהחלט תרחיש הגיוני, מנקודת הנחה שאתם לא יודעים מה אתם עושים. לכן, בין הדברים הראשונים שצריך לעשות זה לוודא שאתם מציבים קווים אדומים מאוד ברורים, בדגש על מסגרת תקציב וזאת בהתאם למצבכם הפיננסי הנוכחי ובהתאם לתחזיות האישיות כמה שנים קדימה, כך תוכלו להרגיש בטוחים ולהיות בשליטה בכל רגע.  לא רק שהצעד הזה ישאיר אותכם רגועים – הוא גם יחסוך לכם זמן ויאפשר לכם להתמקד בנכסים שיהיו רלוונטיים בשבילכם – כאלה שתוכלו לעמוד בעלויות שלהם, ולא תמצאו את עצמכם נכנסים להרפתקאה מיותרת. 

אגב, בגלל יוקר המחייה בארץ, לא מעט משקיעים ישראלים פוזלים להשקעות נדל"ן בחו"ל בגלל ריבוי האפשרויות והמחירים המשתלמים –  וזו בהחלט החלטה נבונה שיכולה להניב לכם פירות בעתיד הלא כל כך רחוק. נדבר על זה בהרחבה בהמשך :) 

#9 מחפשים לוקיישן מנצח ולא מתפשרים 

עומדים לעשות צעד משמעותי ולרכוש נכס נדלני? מוטב לשים דגש מרכזי על המיקום של הנכס. זה לא משנה אם ההשקעה עומדת להתבצע בארץ או שהיא עומדת להתבצע בחו"ל. ברגע שתבחרו נכס במיקום מנצח, אתם יכולים להיות עם ראש שקט. המיקום הוא הפרמטר שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין כישלון צורם. המיקום של הנכס חייב להיות מיקום אידיאלי, כזה שלא משאיר מקום לספק. מיקום עם ביקוש גבוה, כך שתוכלו להשכיר את הנכס על מנת לקבל עוד סכום קבוע חודשי. במקרה שבו תרצו למכור את הנכס בעתיד, יהיה לכם קל כל עוד הוא נמצא במיקום טוב. לכן תיקחו לעצמכם את כל הזמן הדרוש על מנת לבחון את המיקום ביתר שאת. אם יש לכם ספקות לגבי המיקום, מוטב כי תנסו לחפש אחר נכס אחר במיקום שתהיו בטוחים לגביו.

#10 משקייעם בארץ? שקלו לרכוש קרקע חקלאית

יוקר המחייה בארץ מחייב את כל המשקיעים לחשוב בצורה מעט שונה. לרכוש נכסי נדל"ן רגילים זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית עבור משקיעים בתחילת הדרך. אז מה עושים על מנת לצלוח את הבעיה הזאת? בוחנים את האפשרות של רכישת קרקע חקלאית. קרקע חקלאית כשמה כן היא, קרקע המיועדת לחקלאות. אך לא מעט קרקעות חקלאיות הן קרקעות שבעתיד צפויים לבנות בהן. כלומר בעתיד הן יהפכו להיות קרקעות המיועדות לבנייה. היתרון של קרקע חקלאית הוא שהיא מגיעה עם תג מחיר מאוד מפתה. אתם מבחינתכם תוכלו לרכוש את הקרקע במחיר זול בהרבה מקרקע המיועד לבנייה. אחרי שהקרקע הופכת להיות קרקע המיועדת לבנייה, ניתן להרוויח ממנה לא מעט. בין אם באמצעות מכירת הקרקע עצמה או לאחר הבנייה בקרקע. כל משקיע יכול לעשות את הבחירות שהכי נכונות עבורו. תזכרו כי מה שמתאים לכם לא בהכרח מתאים גם לאחרים.

#11 משקיעים בחו"ל?לא קופצים לשקעה בלי לעשות מחקר מעמיק 

אם החלטתם שאתם רוצים להשקיע מעבר לים – יש המון דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון, אנחנו מניחים שאתם יודעים את זה כבר, אבל לא בטוחים מה בדיוק. ראשית, בכל מדינה צריך להבין מה הכדאיות – בעוד שיש מדינות שהן יותר יציבות כלכלית, יש כאלה שבכלל לא, אבל – הבתים בהן מאוד זולים – ואם מחשבים סיכונים נכון, לפעמים זו יכולה להיות בחירה מאוד מדויקת. לדוגמה, לפני כמה שנים, היה משבר כלכלי מאוד קשה ביוון, אבל היו משקיעים שהחליטו לנצל את השפל הכלכלי ולרכוש ביוון נכסים בתקופה שהייתה מלאה בחוסר וודאות, בידעבד, אפשר להבין שהם ביצעו החלטה נכונה – כיוון שהיום הנכסים הללו מניבים להם תשואה רבה ואנשים רבים נוהרים ומשקיעים בנדל"ן ביוון. 

מעבר לכל האמור, בכל מדינה יש חוקים, היטלי מס שונים ועוד המון פרמטרים שחייבים להילקח בחשבון, צריך לבדוק לעומק את התחזיות, האזור ואת הכדאיות שבהשקעה. אם אתם חושבים להתחיל להשקיע בנדל"ן בחו"ל, צרו קשר עם משכנתא עכשיו, נשמח לעזור לכם עם זה. 

רוצים לקחת משכנתא לצורך השקעה בנכס בארץ או בחו"ל? יועץ משקיעים הוא האיש האידיאלי עבורכם. הוא יספק לכם את כל התובנות החשובות עוד לפני שתבצעו החלטה כל כך משמעותית שהולכת לשנות את חייכם.

ביניין צבעוני עם מרפסות

אולי יעניין אותך גם:

מה זה משכנתא

מה זה משכנתא?

מה זה משכנתא? עבור אנשים רבים, משכנתא יכולה להישמע כמו מושג מעט מפחיד ש"גדול" עלינו.

דילוג לתוכן